keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

5kk takana

Tänään on tasan 5kk ihanan pikkumiehen syntymästä <3 . Tuntuu kuin olisin alkoholisti joka laskee kuukausia vaikka mitä se tieto minua auttaa? Mieheni huomasi puhelimesta että olin laittanut ylös joka kuukausi 4 päivä eri kuukausi lukee Alpo xkk se ei asiaa mihinkään muuta mutta en halua unohtaa, en halua että yksikään kuukausi kuluu ettenkö muistaisi kauan siitä on (ei sillä ettenkö muistaisi).
Mieheni tapa on erinlainen hänestä on hyvä ettei Alposta puhuta, en tiedä häpeääkö hän sitä vai onko se niin kova paikka ettei hän halua siitä puhua. Minä kunnioitan sitä ja sanoin hänelle että jos sinä et halua Alpoa muistella se on sinun tapasi ja minulla on oma enkä pyydä sinua siihen osallistumaan joten voit antaa sen olla.

Eilen kidutin taas itseäni katsoin hieman sydänääniä ohjelmaa TV1 tai kakkoselta. En tiedä miksi se tuntuu suorastaan sairaalta, mutta kai yritän turruttaa itseäni.Olen usein miettinyt millaista se olisi ollut kaikki olisi tullut onnittelemaan ja millainen opettelu olisi ollut vauva-arjessa. En ajattele Alpoa 5kk vauvana millainen hän nyt olisi, Alpo on ainutlaatuinen hän ei kasva vaan kun ummistan silmäni muistan millainen hän oli juuri sellaisena. Voisin sanoa että olen selvinnyt vähillä ruhjeilla, mieleni on vielä samanlainen kuin ennen eikä synkät ajatukset ole vallanneet päätäni. Minusta on kehkeytynyt lyhyt hermoinen ihminen joka helposti antaa kritiikkiä, se ominaisuus tuli tämän kaiken mukana.

Mutta ei muuta yritän pitää kaikista niistä asioista  kiinni joita meillä oli ennenkin ja silleen se arki rullaa kun ei liikaa ala synkistelemään. Tulevaisuus epävarma en halua miettiä, tämä on nyt ja tässä. Minut on myös ehkä pitänyt järjissä se että ajattelen aina kuinka huonosti muuten asiat voisivat olla ja että on ihmisiä joille sattuu pahoja asioita ja he taistelevat selvitäkseen niistä eivätkä luovuta, tämä on meidän elämän suurin tragedia mutta voisi ne asiat olla vieläkin huonommin ja sen tähden olen kuitenkin kiitollinen jokaisesta päivästä jonka saan täällä rakkaiden luona olla he ovat minulle kaikki kaikessa <3

" On lastattu laiva kultainen,
sen kyytiin pääsee jokainen,
ken viattoman sai sydämen,
on lapseni kyydissä jo sen.

Kuin unta sun tulosi ollut ois,
mut Luoja sut äidiltä otti pois,
Ei valita voi koskaan kukaan,
ken lähtee enkelin mukaan.

Sun poskesi nukka,
suloinen unen kukka,
ripset poskille taipui,
elämä hento haipui.

Kuin virvatulien kajoo,
toivo sielussain hajoo,
liekki sammui ja hiipui,
pirstaleeks´sydän riipui."

1 kommentti: